En mycket vilsen reseblogg

Lycka 2.0 - 85 dagar kvar

Publicerad 2012-11-13 10:33:00 i Allmänt, Erika,

Äntligen, äntligen, äntligen. Tidigare idag knackade DHL på dörren och nu har jag äntligen antagningsbeskedet i min hand. Vi har haft lite krångel sedan vi först fick reda på beskedet, så nu känns det helt fantastiskt att ha dokumenten inom en armlängds räckhåll. Det visade sig att vi inte hade vänt oss till skolan, när vi gjorde ansökningen, utan en oberoende agent som hux flux slutade höra av sig när vi började ställa jobbiga frågor som "varför vill du ha tre gånger mer betalt än den summa som vi har läst på andra sidor att det kostar?" Det var ett rookie-misstag, antar jag, men ändå lite pinsamt att åka dit då både jag och Sofia bokstavligt talat har dammsugit internet efter information om skolan och ansökningsprocessen. Efter det att vårat tålamod börjat tryta ringde vi ner till skolan och fick tag på fantastiska CUCAS som nu har hjälpt oss med ansökningen. Ja, organisationen heter faktiskt CUCAS och inte crookhouse eller hookerhouse, som mamma och jag först trodde att ansvarig på skolan hänvisade oss till i telefonen. Hm.. ibland är det där med språkbarriären inte helt enkelt. Idag är det bara 5 dagar kvar till dess att Sofia kommer hem från Japan! Åh, som jag längtar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The crazy chinese fanclub

Två ovanligt muskulösa lyxförpackningsbrudar som försöker hitta lyckan i öst.

dagar kvar till avfärd

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela