En mycket vilsen reseblogg

Donghuamen Night Market

Publicerad 2013-04-03 19:28:00 i Allmänt, Erika,

För några dagar sedan besökte familjen och jag Donghuamen night market här i Beijing. Just den här specifika marknaden har funnits där sedan 1903, men på just den här platsen har det förekommit handel sedan ming-dynastin, alltså sedan slutet av 1300-talet. Marknaden är ett måste för alla våghalsiga provsmakare. Här kan man nämligen hitta allt från spett med ormkött, inälvor av alla dess slag, spindlar, gräshoppor, skalbaggar och sjöhästar. Själv var jag lite för feg. En liten barsk kines försökte få mig att äta en stor hårig spindel, men jag var inte så sugen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The crazy chinese fanclub

Två ovanligt muskulösa lyxförpackningsbrudar som försöker hitta lyckan i öst.

dagar kvar till avfärd

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela