En mycket vilsen reseblogg

Två månader och 1 vecka, för att vara exakt

Publicerad 2013-04-14 14:08:00 i Allmänt, Erika,

För allt i hela livet kan jag inte förstå att vi redan har varit varit här i mer än två månader. Två månader och 1 vecka för att vara exakt, och det skall man vara. Nordkorea-stormen verkar ha lugnat ner sig något. Nya faran är fågelviruset som härjar i landet. Beijing fick sitt första fall i veckan. Alltid skall det vara något. Men som en student på Beijing Language and Culture University hinner jag inte riktigt fundera på om det är värt att oroa sig just nu. Midterms ligger runt hörnet och helt plötsligt en dag så insåg jag att satan, nu är det brådis om jag skall försöka få in alla tecken och grammatiska moment i min hjärna. Den senaste veckan har vi suttit 6 timmar varje dag, utöver tiden vi spenderar på lektionerna. Därefter hamnar vi alltid i en ölpark som öppnat upp på campus. De har ställt ut ett tjugotal bord där folk sitter och pratar, dricker öl och spelar gitarr. På kvällen tänder de röda neonlampor i trädtopparna. Vi skämtar alltid lite med chefen och hans fru. Han är ett stort sverigefan och vill gärna åka dit någon dag. Idag spenderade vi större delen utav dagen på the Bridges uteservering. Nu skall vi inte helt överaskande till ölparken. Livet är kanske inte så dumt ändå. 
 

Om

Min profilbild

The crazy chinese fanclub

Två ovanligt muskulösa lyxförpackningsbrudar som försöker hitta lyckan i öst.

dagar kvar till avfärd

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela