En mycket vilsen reseblogg

Toalettbesök i hutongerna

Publicerad 2013-02-24 05:35:00 i Allmänt, Erika,

Under en middag i hutongerna runt Houhai med fantastisk mat och alldeles för mycket öl blev jag tvungen att uppsöka toaletten. När jag frågade var den fanns någonstans sa personalen att de inte hade någon i byggnaden utan hänvisade mig till den lokala publika hutong-toaleten 50 meter bort. Typiskt! I det pyttelilla utrymmet fanns tre hål i marken på vänster sida och tre toalett-liknande saker på höger sida, mellan båsen fanns en tunn plastskiva. De två toalett-liknande sakerna närmast dörren var ockuperade av en tonåring och en äldre dam. Tonåringen läste en bok och tanten smsade. Hastigt svängde jag förbi dem båda och halvsatte mig i båset längst in i rummet. Efter några sekunder lade sms-tanten bredvid av en riktig brakare. Marken skakade och det ekade i hela rummet. Alltså jag har aldrig varit med om något liknande i hela mitt liv!! Hon suckade förnöjt medan en ohygglig stank spred sig i hela rummet. Full på öl och det plötsliga överaskningsmomentet började jag skratta. Det bara bubblade upp och jag kunde inte för allt i hela världen sluta. Läs-tjejen och sms-tanten var knäpptysta. Idiot-utlänningens skratt ekade i hela rummet. Till slut var jag tvungen att springa därifrån utan att ha hunnit uträtta det som från början kommit dit för. Åh! Så pinsamt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The crazy chinese fanclub

Två ovanligt muskulösa lyxförpackningsbrudar som försöker hitta lyckan i öst.

dagar kvar till avfärd

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela