En mycket vilsen reseblogg

4. Bär inga hackor och andra metallverktyg

Publicerad 2013-06-09 19:19:00 i Allmänt, Erika,

Någonting har varit konstigt under de senaste dagarna. Hettan och kylan har vibrerat i luften allt för länge nu. Regnet har hängt över oss hela veckan. En blå varning utfärdades igår. Beijing Public Security Bureau råder människor att 1. inte använda mobiltelefoner 2. ta avstånd från träd, skorstenar, metallrör, kraftledningar 3. inte utföra vildmarksaktiviteter 4. inte bära hackor och andra metallverktyg 5. inte stressa. Skolan skickade ut sms till alla elever och bad oss att hålla oss inne och hålla oss undan blixtar. För några dagar sedan, vid lunchtid, var allting alldeles mörkt. Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare.
Ett ögonblick trodde jag att slutet var nära. Nu har allting börjat lugna ned sig igen. Väderleksrapporterna säger att det sista regnet faller imorgon. 
 
Vi håller oss upptagna. Slutproven närmar sig. Från och med idag (vår ursprungliga plan var att börja för flera veckor sedan) har vi börjat ett hårt studieschema. Vi har spelat Jenga på cocktailbarer. Vi har varit på nationaldagsfirande på den svenska ambassaden. Hoppats förtvivlat på lite äggost, sill och potatis. Lyssnat på  ett ABBA-band med fyra av musikerna som spelade in med ABBA. Till regnets smattrande har vi planerat inför sommaren. Vi har en fantastisk line-up! Det ska bli så himla spännande! I fredags hade skolans 13 st B-klasser en talangshow. Det har övats i flera veckor. Dansats, sjungits, spelats och skämtats. Jag och tre andra var utvalda att vara konferenciärer. Det var satans rörigt i min hjärna när jag ställde mig på scenen. Replikerna snurrade. Tack gode gud för lite scenvana. 3 timmar senare var vi fyra glada konferenciärer som gick av scenen. Imorgon, måndag, påbörjar jag min fjärde sista skolvecka. Nu skall jag njuta, bara njuta. Av god mat, fint väder, spännande möten och fantastiska vänner. Vi ses! 
 

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2013-06-14 12:55:28

Hejsan, vilken fin blogg du har!

Jag hoppas det är okej att jag skriver detta här men jag undrar ifall du är intresserad av ett modeforum där man kan diskutera allt mellan himmel och jord som rör mode? Tanken är att hjälpa bloggare och andra med hemsidor att synas mer utan att behöva betala pengar. Eftersom vi har en hel del besökare så får man automatiskt fler läsare till sin sida om man gör bra inlägg, dessutom är man delaktig i en rolig gemenskap med likasinnade. Vi erbjuder också rabattkoder från välkända e-handlare, event, stylingtips och mycket mer. Om du bara vill läsa inlägg och inte bli medlem så är det helt ok men du får gärna visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta. Ha en fin dag! / Tack och kram från ModeMikael

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The crazy chinese fanclub

Två ovanligt muskulösa lyxförpackningsbrudar som försöker hitta lyckan i öst.

dagar kvar till avfärd

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela