En mycket vilsen reseblogg

Hockeytacklarn och jag

Publicerad 2013-02-25 14:03:00 i Allmänt, Erika, Sofia,

Vi står på tunnelbanan vid den sämsta tiden att åka tunnelbana nämligen mellan klockan 5-6 på kvällen. Att åka tunnelbana under rusningstrafiken är ändå verkligen en upplevelse! Det gäller att stå tätt ihop för att sedan knuffa
sig in i vagnen där man senare står packade som sillar i en ask och flyter fram och tillbaka med folkmassan. Men denna gång hände någonting oväntat... när klockarna ringer för att varna att dörrarna stängs utbryter panik bakom mig. En kraft trycker på bakifrån och plötsligt blir jag hockeytacklad och faller tillsammans med de kinesiska tanterna som en kägla rakt in i vagnen. Efter att alla på silltunnebanevagnen återfått balansen hör jag bakom mig "hoppsan, det var jag". Aldrig har min storasyster varit så stark. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-25 20:29:01

Brås på Isabel va... Hon vet också hur man tacklas! <3!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-25 20:29:36

Sofia får ta lektioner kanske...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The crazy chinese fanclub

Två ovanligt muskulösa lyxförpackningsbrudar som försöker hitta lyckan i öst.

dagar kvar till avfärd

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela