En mycket vilsen reseblogg

One missed call 4.0

Publicerad 2013-05-25 03:43:00 i Allmänt, Erika,

Alltså, jag har drömt så mycket konstigt i natt. Ni vet en sådan där dröm när man är tröttare på morgonen för att man har gjort så mycket i drömmen än man är när man faktiskt somnade. En sådan hade jag i natt. Strax innan jag gick och la mig så läste jag en artikel på the shanghaiist om Beijingbor som under de senaste veckorna tagit emot konstiga samtal från ett och samma nummer. Svarar man så är det antingen en kvinna som skriker och gör konstiga ljud eller ett barn som gråter i bakgrunden. Ringer man upp numret igen matas man med ett automatiskt telefonmeddelande om att numret inte existerar. Jag bläddrade mig vidare till flödet på Weibo, den kinesiska motsvarigheten till twitter. Där kan man läsa att upp till 200 Weibo-användare har tagit emot sådana här samtal. Enligt någon användare som tagit emot ett samtal hade hen kunnat urskilja orden "one missed call." Precis som den där läskiga japanska skräckfilmen. Alltså, på någon slags rationell nivå så inser jag också att det kanske är lite fånigt. Men där. Då. I min tomma lägenhet, mittemellan sömn och verklighet så pumpade mitt hjärta på högvarv. Så vänner, om Beijing-numret "010-67679910" ringer er inatt. Svara för guds skull inte. Det gjorde jag i min dröm i natt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The crazy chinese fanclub

Två ovanligt muskulösa lyxförpackningsbrudar som försöker hitta lyckan i öst.

dagar kvar till avfärd

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela