En mycket vilsen reseblogg

November

Publicerad 2013-11-27 05:47:00 i Allmänt, Erika,



Här finner ni oss nu. I gränslandet. Midtermsen är avklarade. Om 4 dagar tar vi HSK. Om 7 veckor åker vi hem. Det är helt sjukt. Det gör det svårt att fokusera. Sverige känns nära och långt bort på samma gång. Det skall bli kul att komma tillbaka. Jag känner det nu på riktigt. Trots att vi inte har någon aning om vad vi kommer tillbaka till. I veckan lämnade mamma och pappa lilla Kungälv för Göteborg. Jag hade det på känn. När vi lämnade var det sista gången vi besökte huset. Det var ett av alla de hejdån jag viskade. Men ändå. Gråzonen känns jobbig för ett kontrollbehov som mitt. 
 
Men till dess så sitter vi här med böckerna. Nöter glosor och grammatik som aldrig förr. Det kommer gå bra. Jag känner det på mig. Den 2e december åker vi på efterlängtad semester till Tokyo. Efter det skall vi njuta av vårvärmen i Kunming i några veckor till. De små gränderna och krypinnen sätter sig mycket mer nu. Över jul kommer mamma, pappa, Adrian, farmor och mormor över. Det skall bli så kul att kunna visa dem allt det här. Allt som under så lång tid varit våra liv. Från gränslandet och tillbaka. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The crazy chinese fanclub

Två ovanligt muskulösa lyxförpackningsbrudar som försöker hitta lyckan i öst.

dagar kvar till avfärd

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela